pátek 13. května 2016

Pohodové čtení na balkóně

 Celý týden bylo nádherné počasí a já využila každé volné chvilky k tomu, abych se mohla usadit na balkóně a začíst se do knihy.A tento týden mi nedělalo radost na balkóně jen sluníčko, ale také rozkvetlá růžička a na mém keříku se objevily první kuličky angreštu :-)

















A ještě když vám děti sem tam donesou k tomu čtení něco dobrého, tak to je potom opravdová pohodička :-)
Tento týden jsem dočetla knihu, kterou napsala Barbara a rozečetla druhou knihu, kterou také napsala Barbara. Ale nejedná se o jednu a tutéž Barbaru. Ale jedno mají společné, patří obě k mým oblíbeným spisovatelkám :-)
Tou první je Barbara Erskine a včera jsem dočetla její
 Království stínů
anotace  (databaze knih ) :
Bezdětné Clare, manželce bezohledného finančníka Roylanda, se při jógových meditacích zjevuje tajemný přízrak ženy z dávného středověku, krásné skotské šlechtičny Isobel, která nechává citlivou a v manželství nešťastnou Clare prožít dramatické chvíle svého života na přelomu 13. a 14. století. Ve vyprávění se mistrovsky prolíná realita s fikcí, přítomnost s minulostí, napínavý děj je plný nečekaných zvratů i milostných vášní, právě takový, jaký už čtenáři od oblíbené spisovatelky očekávají.

 Prolínání součastnosti, kde se dozvídáme o životě Clare a minulosti, kde sledujeme krásnou Isobel, mne vtáhlo do děje hned , co jsem se do knihy začetla. Musím však říci, že historická část tohoto románu, mne zaujala více. Ale i přesto, že život Clare a jejího manžela Paula, byl pro mne trošku nudnější, tak jsem si tuto knihu užila a budu se těšit i na další knihy od této autorky. Její styl psaní mne zaujal hned při čtení knihy Žila jsem již před staletími.

No a druhou  autorkou , kterou mám od včerejška rozečtenou je Barbara Wood a její  Hippokratova přísaha

 anotace (databaze knih ) :
 Dramatické osudy tří přítelkyň, které se v roce 1968 setkaly v prvním ročníku na Castillově lékařské fakultě v Kalifornii. Každá z nich má svůj vysněný životní cíl. Energická a ctižádostivá Ruth chce dokázat své schopnosti otci - praktickému lékaři, který ji od dětství podceňuje, plachá Mickey, jejíž tvář hyzdí ošklivé mateřské znaménku, je rozhodnutá pomáhat lidem postiženým stejně jako ona a krásná míšenka Sondra, která nikdy nepoznala pravé rodiče, touží léčit nemocné ve vlastni svých předků - v Africe. Roky náročného studia, stáží, praxe, atestací, léta nezměrného úsilí a osobního odříkání jsou korunována úspěchem. Sondra se výtečně osvědčí v misijní nemocnici v Keni, i když musí slevit hodně ze svých ideálů, Ruth - premiantka ročníku - se stane obětavou matkou, ale zároveň vyhledávanou gynekoložkou v Seattlu, a Mickey, která se díky experimentálnímu kosmetickému zásahu zbaví svého prokletí, obětuje osobní život kariéře a proslaví se v oboru plastické chirurgie. Ani ti profesionálně nejúspěšnější se sice nevyhnou omylům, zklamáním, krizím, milostným prohrám či rodinným tragédiím, ale Ruth, Sondra a Mickey se nevzdávají. Snaží se plnit Hippokratovu přísahu, pracovat a žít tak, aby beze zbytku dostály svému poslání - lékařskému i lidskému.

 Rozečetla jsem ji včera večer a dnes jsem s radostí pokračovala a zatím můžu říct jen tolik, že mne Barbara Wood opět nezklamala a příběh je opravdu nádherný.
Tak to bylo ve zkratce mé čtení na balkóně  za minulý týden. Přeji vám krásný a pohodový víkend a těším se na vaše komentáře .
Napište mi, jestli rádi čtete knihy těchto autorek a jestli ano, tak které se vám líbily .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.