pátek 1. července 2016

Hedvábník

autor :Robert Galbraith(p)

anotace : (z databáze knih )

 Když se spisovatel Owen Quine ztratí, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Domnívá se, že se manžel sám uchýlil na pár dní do ústraní – stejně jako to už dříve udělal – a chce, aby ho detektiv našel a přivedl zpátky domů. Jakmile Strike zahájí vyšetřování, je stále jasnější, že za Quinovým zmizením je více, než si jeho žena připouští. Spisovatel právě dokončil rukopis nové knihy, ve které vykreslil velmi jedovaté karikatury téměř všech svých známých. Pokud by byl román vydán, rozvracel by životy – je tedy mnoho lidí, kteří by si mohli přát Quina umlčet.


Po přečtení knihy Volání kukačky, která se mi moc líbila, jsem se na druhý díl ze série : Cormoran Strike moc těšila. A měla jsem na co. I v tomto díle se setkáváme se soukromým detektivem Cormoránem a jeho sympatickou pomocnicí Robin. Tato dvojka mně opravdu baví . V této detektivce se vše točí kolem knihy, což se mi také zamlouvalo. Je až neuvěřitelné, co dokáže způsobit jedna kniha, která ještě nebyla vydaná. I přesto už dost lidí  tuší co je jejím obsahem a v okruhu těchto lidí se nenajde snad nikdo, kdo by měl z vydání tohoto rukopisu radost.
Jednoho dne se dostaví do kanceláře Cormorána Strika žena spisovatele Owena Quina a prosí ho, aby jí našel manžela.Spisovatel se už párkrát z domu na pár dnů vytratil, ale vždy se zase vrátil zpět ke své ženě a své dceři Orlando.
Tentokrát se však domů nevrátil a my se pouštíme spolu s Cormoránem a Robin do vyšetřování případu.
Nečekejte ale detektivku, v které je hned od prvních stran napětí a trvá až do poslední stránky. Pro mne to byla spíše taková oddychová detektivka, kde je popisovano prostředí, charakter postav a samotné výšetřování zločinu je prolínáno soukromými životy jak Strika, tak Robin.Samozřejmě, že napětí v knize je také, jinak by to nemělo ten správný šmrnc, ale spíše polehoučku, pomaloučku. Já jsem na to, kdo byl zločincem nepřišla, i když jsem se snažila sebevíc. Až do samého konce jsem neměla tušení, kdo by to mohl být. Ono celé rozuzlení  případu příjde opravdu až na konci. Taky musím upozornit na to, že Cormorána v tomto díle hodně potrápí koleno, ale i tak se nevzdává a celý ten zapeklitý případ dotáhne až do konce a to i díky pomoci milé a sympatické Robin.Čtení jsem si užila a určitě se brzy s chutí pustím i do třetího dílu s názvem Ve službách zla.
A co vy, četli jste některou z knih této série? A jak se libila vám ? Těším se na vaše komentáře a všem přeji krásné léto :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.