neděle 24. července 2016

Smolný rok

 autor:Joshilyn Jackson

anotace: ( z databaze knih )

             
Pětačtyřicetiletá Ginny je přesvědčená, že je její rodina každých patnáct let stižena kletbou. Ona sama v patnácti otěhotněla a porodila dceru Lizu, jež ve svých patnácti udělala totéž. Teď uplynulo dalších patnáct let a obě svobodné matky, Ginny i Liza, s hrůzou čekají, kdy dospívající Mosey zopakuje stejný scénář. Tentokrát však kletba na rodinu dopadá nečekaným způsobem… Mrazivý román o matkách, které byly samy ještě dětmi, když rodily, dívčích přátelstvích, dávno ztracených i znovu nalezených láskách, zradě, zneužití a zklamání, nenávisti a žárlivosti. A především o rodině a pevných poutech, která vytváří.


 Přiznám se bez mučení, že ke koupi této knihy mne nalákala krásná a zároveň tajemná obálka a také anotace.
Když jsem před dvěma týdny jela navštívit rodinu do ČR, tak jsem si naplánovala, že se musím do levných knih aspoň podívat. Po cestě z Hradce Králové jsme se zastavovali někde v Tescu a tam měli i levné knihy a tak jsem tam nakoukla a hned u dveří měli stůl s výběrem posledních kusů. A tato knížka mezi nimi a to jen za 59 Kč. Ani si nedovedete představit, jakou jsem měla radost, protože jsem ji tady u nás v Nizozemí nikde nesehnala, ani  nevím, jestli byla vydána v holandském jazyce.
Tak jsem ji popadla a nepustila z ruky :-)
Styl psaní autorky mne chytnul hned ze začátku knihy. A kniha nemá jen krásnou a tajemnou obálku, ale i příběh v ní je krásný a tajemný. Vlastně ani nevím, jestli se dá napsat, že je to kráný příběh, protože je i smutný, přitom psaný určitou formou humoru.
A o čem tento příběh je ?

Je o životě tří žen, Ginny, které říkají Velká, její dceři Lize, kterou její matka i dcera oslovují Malá a patnáctileté Mosey. Velká i Malá otěhotněly v patnácti letech a teď, když je Mosey 15 let, dělají vše pro to, aby stejný osud nepotkal i jí.
Teda spíše se o to pokouší její babička Ginny  , tedy Velká, protože matka Mosey Liza je nemocná a nemluví a je odkázaná na pomoc své matky  Ginny.
Postupně se dovídáme střípky ze života jak Ginny, tak Lizy a zároveň prožíváme současný pubertální život Mosey a před námi se pomalu otvírá jedno tajemství těchto tří žen za druhým.



Kniha byla pro mne takovým oddechovým čtením na léto, ale zároveň jsem v ní našla silný příběh. Velká i malá to neměly v životě jednoduché, ale i přesto se vypořádaly s mnoha překážkami. Hlavně díky Ginny, která se snažila být oporou jak své dceři, tak své vnučce.
Prolínání minulosti se součastností a střídání kapitol, kdy se vám hrnou slzy do očí s kapitolou, kdy se pobavíte, hlavně při vyprávění Mosey mne bavilo a knihu jsem jen nerada odkládala. Pro mne to bylo bezva čtení.  I když se musím přiznat, že mi někdy vadila některá  vulgárnější  slova, která tam na můj vkus nemusela být.
No a nakonec se vracím k obálce, která mne na přečtení této knihy nalákala. Opravdu celý příběh jakoby začínal právě na ní. Protože všechna ta tajemství, která se postupně během četby dozvídáme, by nevyplula napovrch kdyby...........

 Úryvek z knihy :" Na ničem jiném nezáleželo. Udržím svoji rodinu pohromadě, celou, tak pevně, tak dlouho a tak těsně u sebe, jak to jen půjde. Přijmu dnešní radost, i tu zítřejší. Přijmu ji s otevřenou náručí, ber, kde ber. "

A co vy, už jste knihu četli ?A jak se líbila vám ?Těším se na vaše komentáře :-)

4 komentáře:

  1. Nádherná recenze a skvělý tip pro mě, kniha mě taky zaujala už svou obálkou, ale až teď (díky tomuto článku) jsem si tedy vlastně pořádně přečetla, o čem je a myslím, že na léto je to ideální oddychovější, ale zase ne úplně stupidní čtení. Musím do LK taky zaskočit a doufat, že ji tam ještě budou mít.
    Takže ještě jednou díky za tip a měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuji :-)Tak jestli ji sezenes, tak at se ti libi:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze, Jani :) Kniha na mě taky čeká v knihovničce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji Sarko :-)Jsem zvedava, jak se bude libit tobe, preji hezky zbytek vikendu :-)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.